Åza-the one and only

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Åza - 12 maj 2009 23:39

Körde Robin till skolan,därefter var det dax för mej att åka på utbildning och bli informerad om det nya personalsystemet som verkade vara toppen.

Därefter gjorde jag lite ärenden och sedan mötte jag upp mamma och farmor för vi skulle luncha ihop.Det var riktigt god lunchbuffe,trevligt och kul som tusan hade vi oxå!!Tiden bara rann iväg.....Kram på er!! :)


Ikväll har jag klippt gräset...*arg som ett bi*

Först så slutade det självgående och det blev jättetungt....Pillade med det en stund ch trodde mej fixat det,Yeh! Sedan så lägger jag i växlen så swish....bara varenda växel försvinner..finns liksom inget motstånd mellan dem...

Tänkte att jag får ialla fall prova och köra igång den... Och som grädde på moset-Tro inte på fan att dra-igång snöret gick av.... sur,uppriven och förbannad åkte jag skamset upp till pappa och lånade med hans gräsklippare.Körde lite mer än halva tomten och vips..bensinstopp!!! Jag ger upp!!!

Inget mer gräsklipperi för mej idag....  Kram

Av Åza - 12 maj 2009 00:00

HAR JAG GJORT BORT MEJ NU IGEN???

Jag tycker det är härligt när folk bjuder på sej själva,alla gör vi våra tabbar emellanåt..Inte alltid roligt just då(eller hur janet65?? *fniss) men efteråt..haha Så nu ska jag bjuda på min tabbe:

Det var för ca 6 år sedan då jag jobbade på en mysig liten gruppbostad för dementa i vår lilla by.Nu hade väl politikerna kommit på att de skulle sparas och vårt boende blev hotat.Vi som personal och även anhöriga gjorde allt för att få ha vårt mysiga boende kvar.En av personalen hade t.o.m varit i kontakt med västnytt för ett repotage..Och den dagen då de kom på besök så jobbade ju givetvis jag...Nu var det så att hon som interjuvade ville ha några som stod ute framför boendet samtidigt som de blev interjuvade...


Efter att blivit övertalad så stod jag där med två andra ur personalstyrkan som verkligen hade talets gåva att formulera sej.Interjuvaren berätta att vi skulle luta oss lite framåt till micken så hon visste vem som skulle svara på frågan så vi inte skulle prata i munnen på varandra(dock ingen risk för min del när kameran rullade)

 Kamera mannen satte igång och vi satte igång diskussionen...Helt plötsligt kom det en budgetfråga,ingen lutade sej framåt varpå kvinnan sätter micken framför mej...Jag fick inte fram ett ljud mer än.. BRYYT!!!

Pinsamt..Typiskt mej!! Vi fick hämta andan någon minut,sedan fortsatte vi igen..Det rullade på bra och jag skulle svara på någon fråga ang. personalen

Då jag svarar följande:Det är ju synd att lägga ner ett boende som dessutom har utbildad och inkontinent personal.....

Shit,va fan sa jag tänkte jag i nästa ögonblick..Åter ett bryyt!!

På kvällen någon dag senare satt jag som ett nervvrak med

 familjen framför västnytt ...

Säger bara:Tack gode gud för redigeraren..haha,jag hade säkert förgyllt hans dag på jobbet när han gick igenom inspelningsmatrialet...  :P

Så en karriär inom tv framför kameran lägger jag ner...haha    BRYYYT!


                                           KRAMAR :)



Presentation


ÅZA
The one and only

Fråga mig

11 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Omröstning

HEEEJ :) HAR JAG NÅGON ANKNYTNING TILL DEJ???
 NEJ,känner dej inte..
 EN VÄN
 EN SLÄKTING

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards