Åza-the one and only

Alla inlägg under maj 2010

Av Åza - 17 maj 2010 10:04

MYCKET NU....Har ingen ro att blogga..ska jobba x-ta idag..

Kommer med uppdatering i slutet av veckan..Allt väl..  

Må så gott sålänge!!!   Kram

 

BMX

Av Åza - 12 maj 2010 03:56

Robins del från Team Uncutbmx filmen:



R


Uncutbmx-2009DVD. Del:Robin Levinsson from Uncutbmx on Vimeo.

Av Åza - 11 maj 2010 23:45

Skynda mej hem från jobbet för att åka hem och morsa på Robin innan det var dax att åka till stallet/hovslagaren.Precis innan jag skulle åka ringde Jennie som skulle sko,hon hade fått förhinder i sista stund då hennes son inte mådde så bra....och jag som i stort sett hade peppat mej själv till att delta i hopptävlingen imorgon...Nåväl nu blev det bingen för min del istället.Jennie var så schysst att hon skickar en annan hovslagare till mej på fredag då hon hade fullt upp själv med ett annat jobb!!

Bra,då det verkligen är behövligt med nya dojjor nu!!!

 

Sov riktigt gott idag även om jag vaknar till emellanåt.

Gick inte upp förrän vid 16.00

Lagade då mat,någon slags skaldjurs paella som jag värmde på spisen...

Ingemar och Robin åt...Robin undrade vad det var för några bitar som var i paellan..-Det är väl inte kyckling?? -Nejdå..Inte tillsammans med skaldjur svarade jag..Det är fisk..det är bara att äta!! Ingen fara..

Sagt och gjort litade Robin på sin kloka??? moders ord,vilket visade sej efter några minuter vara HELT JÄKLA FEL!!! ALLERGI!!! FAN!!!

Svullnade och fick ont när han andades,gav honom en tablett clarityn men efter att den inte hjälpte så jättemycket så fick vi slänga oss in i bilen och fara till vårdcentralen (4 min innan stängningsdax!!)

De hade släckt ner men tack och lov så fanns doktorn och en sjuksköterska (som jag jobbat tillsammans med för sådär ca 20 år sedan)

De gav honom betapred och var väldigt observanta på honom...trots att de redan slutat för dagen

Efter ca 40 min så fick vi åka därifrån.

Än en gång:Tack gode gud att vi lever i de mordernare tiderna och har tillgång till diverse läkemedel... 


             

Av Åza - 11 maj 2010 05:41

Det är cleanround tävling på onsdag...

Har haft ett stort antal ursäkter till mej själv att inte deltaga...

Främst att inte hovslagaren har haft tid..men så fick vi en tid kl.08 imorgon bitti..snopet!!

Blir det vackert väder blir det säkert mycket folk,jag ställer upp om vädert blir dåligt...kollar vädret-regn hela onsdag...haha

Vet verkligen inte hur jag ska göra..Vill ju egentligen väldigt gärna oxå...

Funderar så jag håller på att bli galen...  

Idag  blev det inte mycket sovande då jag skulle på Hjärt & lungräddning utbilning.Den var lärorik...därefter hem,laga mat,promenad med Funny

och sedan jobb...    kram

 

  

Av Åza - 9 maj 2010 12:30

Lite längre sovmorgon idag,sedan for vi till Göteborg för att hämta hem

sambons bil.Hatar verkligen att köra bil i Gbg.Trots att sambon lovade dyrt och heligt att inte köra ifrån mej utan att jag skulle hålla mej precis bakom honom så var det en pärs...Höjden kom när jag råkade hälla ut en hel påse bilar i knät på mej..Det låg bilar överallt!!! Typiskt mej....

Åt upphittade bilar hela vägen hem sedan...

Åkte till Cherokee,red ner till padocken och körde ett pass hoppning-

gick riktigt bra faktiskt!! När sambon kom hem tog vi med oss Funny till kvarnen och beskåda den vita mattan av vitsippor..Sååååå vackert!!   

 

            

   

Av Åza - 8 maj 2010 23:45

Mobilen väckte mej kl 8.00 skulle då gå upp för att köra Lotta till bussen.

Gissa om jag var trött?? Helt sjukt trött alltså...

Tillbaka vid 9.45,slängde mej i bingen för att efter några timmars

sömn åka och besikta bilen...

Den här gången något piggare tack å lov och i sambons sällskap...

På kvällen åkte vi till Varberg och käkade...trött,trött,trött....

 

             Imorgon är en annan dag...Tack å lov för det!! gäsp*

 

         

Av Åza - 7 maj 2010 23:45

 

Efter att ha sovit bort några förmiddagstimmar var det dax att gå upp..

Hämtade Lotta och Ingemar som kom med bussen från Göteborg.

 Verkligen jättekul att träffa Lotta igen...  

Mamma var kvällens chaffis till hotellet.....(tack snälla!!!)

Bandet som var där spelade  sååå förfärligt kass musik...Vilken flopp!!  

Förövrigt var det jättekul då jag sprang på massa gamla vänner.....

Det var en trevlig kväll och himla kul att Lotta kom ner!! Kram på dej!!

MINGELBILDER:

               

 

Av Åza - 7 maj 2010 05:57

                          En trevlig helg,,

 

                                    

Presentation


ÅZA
The one and only

Fråga mig

11 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Omröstning

HEEEJ :) HAR JAG NÅGON ANKNYTNING TILL DEJ???
 NEJ,känner dej inte..
 EN VÄN
 EN SLÄKTING

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards