Åza-the one and only

Alla inlägg under juni 2009

Av Åza - 21 juni 2009 04:18

Nää,bara hoj..en sväng idag..

Fast dagen började med en rejäl sovmorgon för samtliga i familjen.

Man kunde nästan tro att Funny som så många andra var bakis idag, då hon låg under sängen mestadels av dagen och  inte var ett dugg intresserad av att gå ut...

Slödag!!! Vi grillade lite sedan for vi iväg och handlade.

När vi kom hem så stod brorsan och Elin på gården med hojen.De ville ha oss med på en sväng.

Typiskt oxå att jag hade en tid att passa då jag skulle jobba natt,men det blev ialla fall en liten tur.Himla kul :)

Väntar redan på nästa gång vi kan åka ihop igen!!

                                           Kram

Av Åza - 16 juni 2009 06:12

Karolina och Pytte kom på besök idag!!Vi solade!!

A `la  Stoppljusfejs..Hm...och dessa förbannade pigmentförändringarna i ansiktet..

Hur kul e de då på en skala 1-10???

Och varför i allsina dar MÅSTE de sitta i MITT ANSIKTE!! Nåväl,kunde ju varit värre..kanske..*fnys*

Hursomhelst,en KANON kul dag som alltid i Karolina och Pyttes sällskap :)

Vi hann väl även med stora staden där det fikades,införskaffades alkoholhaltiga drycker inför midsommar,köpte lösgodis och annat smått å gott(fnissar* (you know...)

Ingemar kom ner efter jobbet,Robin och Erik cyklade tillsammans med några andra killar och hade det kul.Skulle ju egentligen fara hem idag men..näää

Inte hem till gräsmattan,tvätt mm..Oj vad bra det är att skjuta tråkigheter framför sej-NOT!! Men imorgon då Måste det ialla fall bära hemåt...Erik ringde återigen sin far och frågade om det var ok att stanna ytterligare en dag.Och visst var de det!! :)

Skulle ju definitivt inte äta godis idag men när Karolina sa att det var sista avsnittet av Desperate housewifes och att man behöver det då så gick min karraktär åt skogen...Karolina åkte hem vid 20.00 och jag började ladda inför tv:n.Gissa hur sur jag var när jag kom på att det inte fanns någon kanal 5.... Tur att jag hade köpt godis ialla fall-tröstgodis!! ;)

                 Kramar

                        


Av Åza - 13 juni 2009 05:16

Fortfarande i VBG..

Regnet stod som spön i backen igår..Åh..såå typiskt!! Inte alltför jättekul att sitta i en liten stuga då...Men vi var på Second hand,hittade där ett skåp som vi köpte till köket(mys,mys Karolina. ;) *fniss*

Blev ett besök på bolaget,hittade där världens sötaste ölburk (ROSA!!)

 med hallonsmak!! YES!! NU ÄNTLIGEN ska jag då fasiken kunna lära mej dricka öl!!

Trodde jag...Fy fan..smakade precis lika illa som all annan slags öl gör,fast burken var ju super söt!!


IVädret bättre!!! :)

dag har vi varit på torget,och hör och häpna:Funny var med!!!

Våran Funny kan vara något skällig och inte så jättevan vid social träning då vi bor som vi gör...Men hon var så himla duktig,skämdes inte en enda gång för henne :)

 Roggan,Mattis och Elin kom ner på kvällen.

Vi grillade.Riktigt mysigt!!

                    Kramar


Av Åza - 11 juni 2009 03:50

 Inget vidare väder,lite småkallt och mulet,fast solen gjorde ett tappert försök med att titta fram lite då och då....

Skolavslutningen följde väl som vanligt traditionerna med Den blomstertid och i denna ljuva sommartid.Dagens outsider var självaste rektorn som likt en hippie i bandanas och iförd Elsborgströja lirade loss till Pround Mary till elever som föräldrars stora förtjusning..Jag älskar när människor kan bjussa på sej själva!!!

Därefter åkte vi hem,mamma hade fixat smarriga tårtor och fika som

 det åts flitigt av... Tack snälla!!

Sedan så packade vi,hämtade upp Robins kompis Erik,handlade godis och drog till VBG....Underbart!!!!

                                                  
Kram


Av Åza - 10 juni 2009 05:59

Så var denna natten gjord och nu väntar min långledighet.jiiihaa :)

Ska köra Robin till skolan när jag kommer hem,sova och därefter träffa Karolina och Pytte *saknat* Vi ska iväg och sola och det blir säkert en kopp kaffe och delad räkmacka oxå...

Måste betala hovslagaren idag..*kryss på handen*

Sedan så kommer sambons syrra och svärmor ner.De brukar alltid komma ner dagen innan skolavslutningen.Tänk att imorgon så börjar sommarlovet..Jisses vad gött!! Hoppas,Hoppas nu att vädret blir bättre!!


Oj, vad skatungar vi hade hemma på backen i trädgården igår.Rena rama dagiset..De var ju inte det minsta skygga heller.Verkade inte lärt sej att flyga än utan hoppade fram så Molly (katten) får allt hålla sej inne nu...*tjurig* Hittade lite skatfjädrar på baksidan av huset

så hon hade nog gjort ett tappert försökt....Fyyyy.. :(

                                     Önskar alla en bra dag!!!   Kram

Av Åza - 9 juni 2009 06:31

           DAN FÖRE DAN FÖRE SOMMARLOV :)

          Jag vill oxå få sommarlov!!!

Av Åza - 8 juni 2009 06:01

Körde Robin till skolan,därefter gick jag och la mej igen,ska ju jobba inatt..

Mötte upp några arbetskamrater för att samåka ihop till ett P-möte.

Jag har så himla goa arbetskompisar,de är toppen-allihopa!!

Det är så himla viktigt tycker jag..Man kan ju ha världens tråkigaste jobb,bara man har bra arbetskamrater!!!Jag har både bra jobb OCH arbetskamrater..Lyckos mej-I Sverige... Idag, ;)


Har annars bara gjort "det vanliga tvättat,handlat,lagat mat..blablabla..

intresseklubben noterar....

Såg vädet ikväll..Va fan.. Jag som hade beställt fint väder på torsdag och hela helgen..Men nähää,här ska det minsann regna och ska det regna så ska det göras rejält oxå!! ca 60mm..

Tack för det!!!*tjurig*  Hoppas på oanade krafter som rensar bort himlen från moln och regn väder...

                     Ha det bäst!!!   Kram

Av Åza - 7 juni 2009 05:18

Varit lite mycket idag.....Hm..Nog om det...


Blev ialla fall en liten kvällsvistelse i Vbg med varsin hamburgare i sanden/handen.Mys!!

Därefter hem och till stallet.Cherokee hade tappat en sko,tog en sväng i skogen,när vi red hemåt kom "arga tanten" och cyklade förbi,Cherokee blev skiträdd och hoppade till som tusan...tanten likaså.Tänkte att nu får jag mej väl en skopa då hon stannade några meter framför och väntade in mej

-Skrämde jag hästen? Ehh..*mållös* Njaaa,du kom så tyst cyklandes så han blev lite rädd när han plötsligt såg dej...-Ojdå,jag blev lika rädd och så både  log och skrattade denna "arga tanten" Hon var riktigt söt för ögonblicket faktiskt...*ler* Tänk att idag har jag pratat med arga tanten....fniss

Var återigen hemma vid 21:30,lagade mat inför morgondagen,duschade sedan sängen....Sååå gött sååå trött!

Förresten...Jäklar vad knott det har börjat komma fram..

I hate them...Everybody!!!              

                                                  
    Kram


Presentation


ÅZA
The one and only

Fråga mig

11 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Omröstning

HEEEJ :) HAR JAG NÅGON ANKNYTNING TILL DEJ???
 NEJ,känner dej inte..
 EN VÄN
 EN SLÄKTING

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards