Åza-the one and only

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Åza - 4 maj 2011 04:58

Med ett helt fång flygande fjärilar i magen klev jag upp vid 7.30 för att bege mej till stallet och göra Okkii fin.

Visade sej ju att det även var maskeradhoppning,så jag tog med mej diverse fjädrar för att pynta Okki med.

Monica erbjöd mej att låna ut sin kycklingdräkt..haha,jag sa att jag måste kolla läget,är ju enormt pinsamt om det inte är så många utklädda och så kommer jag ner dit som en mega kyckling..hahaa

När jag kom fram till tävlingen beslutade jag mej genast för att behålla kycklingdräkten kvar i påsen,det var inte så många som var utklädda..

Vi var anmälda till blygsamma 50/60 cm.Det är ju dock Okkis andra tävling så vill ta det lite vackert...

Karolina,Pytte,Mamma,Robin var mitt moraliska stöd,kan inte begripa att det ska vara så svårt att försöka komma ihåg hur banan ska gå...

Okki var rejält taggad och hade vissa stunder svårt för att stå still..fick även mej ett bett av honom på handen...

Första omgången fick vi felfritt,han var framåt och inga större hyss när vi begav oss mot glassgubbarna och drakarna..hihi även andra omgången red vi felfritt och i samma sekund som jag hälsar på domaren ser jag hur pappa är påväg emot oss för att titta på.

Vi fick även pris för bäst utklädda bland hästar,så jag fick ett påskägg med godis och en bok..Hurraaa...Log lite för mej själv då tanken på att jag vann trots att kycklingdräkten låg nerstoppad längst ner i påsen...

Tack å lov att jag tog mitt förnuft till fånga och inte hoppade med den på mej...hade både fått byta namn samt emigrera...


Red hemåt sååå lycklig med två stycken cleanround rosetter...

Efteråt blev det fika hos pappa som farmor bjöd på...

Detta kommer jag att leva på länge!!!!


                                               

   

            Världens bästa Cherokee...



Av Åza - 4 maj 2011 04:29

Hurra vad pigg jag var på morgonen när klockan ringde vid 8.00...   

Var ju hemma vid 02.30 inatt...

Utfodrade grannens hästar sedan begav vi oss till Jönköping och Elmia.

Inträde 250 kr per person..Eh..Som hittat!!!   


  Lite stunt...


  Som gjord för mej...


  Min,min..min...


  Emmii & Robin


  Min och Emmii`s bil..


  Rallyolycka,där de körde på en stor strålkastarstolpe som ramlade rakt ner i ladan...

Av Åza - 4 maj 2011 03:35

Här kommer lite bilder från påskafton.

På förmiddagen var vi hos mamma & Nane tilsammans med Sanna,Mattias,Nestor,Castor,Liza och Jolie.Vädret var strålande,varmt och soligt!!

Vi blev bjudna på god påskmat,och fick även bege oss ut på äggjakt i fårahagen...  Tusen tack för allt!!!

På kvällen for vi upp till pappa en sväng där det var lite fest,var så himla kul för Karolina kom dit upp..Vi hamnade på Mac donalds..en påskafton-Inte okay!! haha

Tack goaste Karolina,behövde få skatta av mej....


  


     Tuffis.. 


     


  Bror  



    Den förrymda bortkomna tanten...  



  

 

Presentation


ÅZA
The one and only

Fråga mig

11 besvarade frågor

GÄSTBOKEN

Omröstning

HEEEJ :) HAR JAG NÅGON ANKNYTNING TILL DEJ???
 NEJ,känner dej inte..
 EN VÄN
 EN SLÄKTING

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards